2016년 10월 7일 금요일

'갤럭시노트7' 환불권고 -미국 소비재안전위원회(CPSC)

[사진 : 미국 소비재안전위원회(CPSC) 홈페이지 캡처]



*CPSC 미국 소비재안전위원회

"CPSC는 본 사건 조사를 위해 발빠르게 움직이고 있습니다. 다행히도 항공기 승객들은 아무런 피해 없이 전원 하기한 것으로 알려졌습니다. 위원회 직원들이 이미 사건 관련 사실관계 파악을 위해 연방항공청 및 삼성과 접촉하였으며, 전화기와 관련된 중대한 사건을 겪은 고객에게도 연락을 취할 예정입니다. 다시 한번 강조해 드립니다만 갤럭시 노트 7 중 리콜 대상 제품을 소지한 소비자 여러분께서는 전원을 차단하시고 즉시 삼성이 제공하고 있는 해결 방안들을 이용하도록 하십시오. 또한 고객들은 환불도 그방법 중 하나임을 알아야 합니다."

“CPSC is moving expeditiously to investigate this incident. Thankfully, reports indicate that all of the passengers were able to make it off the plane without harm. Agency staff has already reached out to the FAA and Samsung to gather the facts about the incident.  Agency staff will also reach out to the consumer who experienced a serious incident with his phone. I want to reiterate my call for consumers who have the recalled Galaxy Note7 to keep their smartphones powered down and to immediately take advantage of the remedies being offered by Samsung.Consumers should know that one of the remedies is a refund.”   

recalled Galaxy Note7 : 리콜대상인 제품
* 리콜대상제품 리콜받지 않고 환불받는 방법도 있다.

[출처 : CPSC 미국 소비재안전위원회]
https://www.cpsc.gov/Newsroom/Press-Statements/press-statement-from-chairman-elliot-f-kaye-regarding-an-incident-in-louisville-kentucky-on



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